Practice makes perfect

ロンドン駐在妻のテニス奮闘記!

今日のひとこと:pay <人>compliments

compliment: a remark that expresses approval, admiration, or respect:

私のコーチは、(確固たる信念がきちんとあった上で)めったに褒めないのです。なので、たまーーーーーに、進歩を認めてもらえると、やったー!となります。(笑)

I take it as a complement when he says "Not bad".

みたいな。(笑)

または、Thank you for paying me compliments! とか。

 

関連して、こんな風にも使えるそう。

(参照;Cambridge Dictionary)

 

She complained that her husband never paid her any compliments anymore.

あ~わかるわ~。(笑)

 

Are you fishing for(=trying to get) compliments?

 

なかなか辛辣です、、

 

最後はこれで。

Thank you so much for your help - I hope one day I'll be able to return/repay the compliment (=do something good for you).

 

なかなかいい表現です。