Practice makes perfect

ロンドン駐在妻のテニス奮闘記!

LTA : mini tennis rating

さて、息子が出場したLTA公認の試合ですが、実はこれ、きちんとランク付けシステムがあります。

Mini Tennis - competition

 

 

Green(U10)の場合ですが、

Congratulations, you now have your first LTA Mini Tennis rating. Your rating is Green-4 

何も試合に出たことない子は、まず、ランク4からスタート。


Mini Tennis Green means you will be playing 10U competition. Once you've played some matches you can view your results in your British Tennis Members area. 

Here's what you need to do to reach the next rating: 

Green 4 to 3: Play 6 Green ball matches
Green 3 to 2: Play a further 20 Green ball matches
Green 2 to 1: Play a further 40 matches' including 20 wins against a Green 2 or 1
Green 1 to 1*: Gain a further 20 wins against Green 1 or 1* in competitions graded 1 – 5 * 
* Matches played before 1st April 2015 in Grade 4 and 5 tournaments will not count towards your 1* rating. 

次のランクに上がるためには、最低でも6試合に出場しなければならないようです…!

今日出場していた子で、Green-1,Green-2だと言っていた子たちは、本当に本当に上手だった!と思ったら、40試合も出場経験あり、しかも20勝以上もしているレベルだったとは。。もはや私よりも全然上手な子ばかりで…子供のころから、こうやってテニスに打ち込んで頑張るって、素晴らしい経験だなと思いました。

 

ちなみこの文章は、メンバー登録した際に送られてきたメールにも書いてありましたが、あまりよく読んでませんでした…ごめん息子よ。

息子の第一試合は、お互いデビュー戦となったプレーヤー同士でしたが、二試合目でプレーした4レベルの子でも、すごく上手だな~と思ったら、、出場経験6試合までは同じランクのようです。まだまだ第一歩を踏み出したばかりの息子よ、先は長い…!

 

どうやら、U9(orange)も同じシステム。ランク2、ランク1の子は、相当な努力を重ねている、という証拠です。

f:id:on-a-winning-streak:20181105093552p:plain

 

https://www3.lta.org.uk/NewWebsite/LTA/Documents/Players%20and%20Parents/Mini%20Tennis/Documents/Mini%20Tennis%20Ratings%20-%20September%202016.pdf


Fair Play in tennis has always been an important value and the LTA and Tennis Foundation are committed to ensuring that the tennis environment is fair, open and inclusive at every level in the sport. Find out more on Fair Play. 



そうそう、とにかく、フェアプレー精神は大事!学校でやってるサッカーやドッジボールみたいに、「ちょっと、今のなし!」というのは、一番なし!(笑)

 

さて、このrating systemは、大人もあります。

Learn More About British Tennis Ratings | LTA

 

私も…いい歳して、ランクアップ目指して頑張る日が来るのでしょうか…!?

息子にあれこれ言えないほど、試合や勝負事に弱い私…